Σκηνοθέτης: Δημήτρης Σταύρακας

Χώρα προέλευσης: Ελλάδα (1999)
Διάρκεια: 95΄ (έγχρωμο)
Τόπος προβολής: 9/Θ Δημ. σχολείο
Κατούνας
Ημερομηνία: Πέμπτη 29 Μαρτίου 2007 *





Όταν ο Άρης Σκούρτης διορίζεται δάσκαλος της Στ΄ τάξης κάποιου Δημοτικού Σχολείου της Αθήνας, ανακαλύπτει ότι ένας από τους μαθητές του ο Λευτέρης Μουρατίδης, είναι σχεδόν αναλφάβητος και, ως εκ τούτου, περιθωριοποιημένος. Αποφασίζει να βοηθήσει το παιδί να βγει από αυτή την κατάσταση και γι’ αυτό θα έρθει αντιμέτωπος με εμπόδια όλων των ειδών: τη δυσπιστία του ίδιου του Λευτέρη, την επιθετικότητα του διευθυντή και των συναδέλφων του, την απάθεια των γονιών του παιδιού, την εχθρική συμπεριφορά των άλλων παιδιών απέναντι στο συμμαθητή τους…
Ωστόσο, η αποφασιστικότητα και η επιμονή του θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει κάθε δυσκολία. Την κρίσιμη στιγμή που ο Λευτέρης είναι έτοιμος να τα παρατήσει, ο Άρης βρίσκει τον τρόπο να ξαναστήσει το παιδί στα πόδια του…
Το σενάριο στηρίζεται σε πραγματικά περιστατικά από τη δράση ενός σημερινού δασκάλου. Πρόκειται για μια έξοχη ταινία με σύγχρονο παιδαγωγικό προβληματισμό που βραβεύτηκε σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ για παιδιά και νέους. **



[ * Η ταινία προβλήθηκε στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και ως παράλληλη εκδήλωση μιας ημερίδας που είχε για θέμα: «Περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών και σχολικές συνθήκες». Επιμορφώτρια ήταν η σχολική σύμβουλος Μαρία-Μάρθα Φλωράτου.

** Η ταινία σήμερα πλέον προτείνεται στα παιδιά από το Υπουργείο Νέας Γενιάς, αλλά και από το… νέο βιβλίο της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού στα πλαίσια της 15ης ενότητας που φέρει τον τίτλο «Κινηματογράφος – Θέατρο». Γι’ αυτό τη δανείστηκαν αρκετοί δάσκαλοι για να τη δουν με τα παιδιά της τάξης τους.]

Περιγραφή παιχνιδιού!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ--->users.sch.gr/theoarvani/mathimata/zparagogi/perpaixnidiou/interaction.html

 

Διδακτικοί Στόχοι:

 
Μέσω της προβολής της ταινίας επιδιώκεται οι μαθητές:
  • Να προσπαθήσουν να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του μικρού Λευτέρη και να εκφράσουν τα συναισθήματα που θα ένιωθαν αν βίωναν κι εκείνοι την απομόνωση και την απόρριψη που αντιμετώπιζε εκείνος.
  • Να επισημάνουν την αρνητική επίδραση που έχει στην μαθησιακή επίδοση και στην ψυχολογία του μαθητή η αποθάρρυνσή του από το δάσκαλο, τους γονείς, την ομάδα της τάξης αλλά και το αντίθετο, το σημαντικό ρόλο της ενθάρρυνσης.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε άνθρωπος έχει την ξεχωριστή του αξία και ίσως και ταλέντο, ανεξαρτήτως της αρνητικής εικόνας που μπορεί να έχει για εκείνον ο κοινωνικός του περίγυρος κι ότι κανείς δεν είναι αντάξιος υποτίμησης και απαξίωσης.
  • Να διαπιστώσουν ότι η δύναμη της θέλησης ανασύρει από μέσα μας ικανότητες που δεν γνωρίζαμε ότι κατέχουμε.
  • Να προβληματιστούν και να συζητήσουν σχετικά με τα διλήμματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος στη ζωή του και το γνώμονα με τον οποίο πρέπει να επιλέγει (αίσθημα δικαίου, καθήκον, ηθική…).
  • Να γνωρίσουν παλαιότερες αντιλήψεις και προκαταλήψεις σχετικά με τους μαθητές με μειωμένες μαθησιακές ικανότητες.
  • Να γράψουν ένα κείμενο σχετικά με το πώς μπορεί να αντιμετώπισαν τα παιδιά το Λευτέρη όταν αυτός επέστρεψε στην τάξη.